آخرین وضعیت پرونده اعضای باند خرید و فروش کودکان در تهران ماجرای فروش سکه‌های تقلبی در شهرری بازداشت مأمور پلیس در ارتباط با تیراندازی مرگبار در هرمزگان / ماجرا چه بود؟ زمان انتشار منابع و دفترچه کنکور فرهنگیان ١۴٠۵ اطلاعیه فوری درباره انسداد تونل نیایش؛ رانندگان بخوانند طرح جایگزین انتقال پایتخت کلید خورد هشدار قرمز؛ ۱۱ شهر در محاصره آلودگی پلمب یک تالار پذیرایی به علت مسمومیت غذایی بیش از ۷۰ نفر/ ماجرا چیست؟ ازدواج با اتباع غیرایرانی قانونی می‌شود اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای چالوس و هراز بحران دسترسی به انسولین / رنج مداوم بیماران دیابتی خدائیان: مردم باید از اطلاعات دستگاه‌ها مطلع شوند وضعیت ترافیک و شرایط جوی محورهای کشور پنجشنبه ۸ آبان ۱۴۰۴ ‌آزادی موقت متهم پرونده موبایل موسوی با وثیقه سنگین هشدار هلال‌احمر درباره سیلاب در شمال کشور/ امدادگران به حالت آماده‌باش درآمدند جزئیات پرداخت ۴۳ همت از مطالبات بیمارستان‌های دولتی

تاثیر آسیب های جامعه به محرومیت کودکان از مدرسه

رئیس مرکز امور هماهنگی و حوزه وزارتی اظهار کرد: طیف وسیعی از آسیب های جامعه به محرومیت کودکان از مدرسه مربوط است.
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۳ - ۳۰ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 20
کد خبر: ۵۱۴۲۵

به گزارش راهبرد معاصر، علی باقر زاده در نشست شناسایی، جذب، آموزش و نگهداشت کودکان بازمانده از تحصیل ۶ تا ۱۱ ساله دوره ابتدایی با اشاره به اینکه نرخ پوشش تحصیلی دوره ابتدایی در ۱۰ سال گذشته بین ۹۷،۵ تا ۹۸،۲ درصد بوده است، اظهار کرد: این نرخ افزایش ۷ دهم درصدی داشته است؛ لذا میزان کم رشد نرخ پوشش تحصیلی به معنای کم‌کاری نیست بلکه به این دلیل است که مسئله دارای پیچیدگی مرکب است و دستگاه‌ها هم بر روی آن متمرکز نمی‌شوند و البته این مشکل اختصاصاً مربوط به کشور ما نیست.

 

وی تبعات بازماندن از تحصیل را تنها مربوط به ناتوانی در خواندن و نوشتن ندانست و گفت: طیف وسیعی از مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به مسئله عدم دسترسی به مدرسه گره‌خورده است. به‌عنوان‌مثال در تحقیقی که توسط فرهنگستان علوم پزشکی انجام شد، مشخص شد ۹۳ درصد مجرمان سابقه ترک تحصیل یا عدم دسترسی به آموزش رسمی داشتند و این مسئله خاص آموزش‌وپرورش نیست.

 

باقر زاده در پایان با اشاره به اینکه طبق قانون اساسی، دولت در قبال کودکان بازمانده از تحصیلی متعهد است، گفت: این مسئله خاص آموزش‌وپرورش نیست و به همه دستگاه‌ها مربوط می‌شود؛ لذا باید برای این کودکان منابع مالی تأمین شود که بتوانند در مدرسه به‌صورت مستقل از منبع درآمدی خانواده به تحصیل بپردازند.

 

منبع:مهر

کلمات کلیدی: علی باقر زاده
ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار